Tanie długopisy reklamowe na sprężynce - ciekawe gadżety z pomysłem

Mając do wyboru zwykłe, jednobarwne długopisy lub też różnokolorowe tanie długopisy reklamowe, większość osób młodych i dzieci wybierze tę drugą opcję, przede wszystkim dlatego, że są to wzrokowcy i gadżeciarze. Oznacza to mniej więcej tyle, że często drobna, dodatkowa funkcjonalność lub też kolorowa sprężynka dołączona do taniego długopisu reklamowego, decyduje o naszych zakupowych wyborach.

Nade wszystko lubimy gadżety firmowe z tak zwaną metką. Zwiększają one nasz prestiż i poważanie w oczach innych. Jeśli dodatkowo taka firma cieszy się dużym społecznym uznaniem, gadżet jest ze wszystkich miar pożądany.

Producenci dawno już odkryli te konsumenckie upodobania i, zlecając specjalistycznym firmom produkcję reklamowych gadżetów, uwzględniają konieczność dodatkowego wyposażenia nawet zwykłego, taniego długopisu reklamowego. Jeśli o wyprodukowaniu długopisu z gadżetem ze względów finansowych nie może być mowy, taki długopis musi być przynajmniej niezwykle kolorowy bądź też mieć fantazyjne kształty.

Najważniejsze jest jednak nadrukowane nań logo, bez którego długopis nie może spełniać swojego zadania. Celem bowiem wyprodukowania i udostępniania klientom firmowych gadżetów jest fakt, że mają one być przede wszystkim narzędziem skutecznej reklamy.

W jaki sposób ta reklama w przypadku długopisów działa? Postarajmy się prześledzić krok po kroku strategię reklamową marki, która zleca wyprodukowanie tanich długopisów reklamowych.

Przyczyny, dla których firma decyduje się na taki krok są dwie. Pierwszą jest konieczność zorganizowania kampanii, wynikająca z tego, że na rynek wprowadzany jest nowy produkt, co do którego żywimy nadzieję, że dobrze się sprzeda i pokona konkurencję.

Trzeba wówczas zorganizować akcję promocyjną, w którą - w miarę możliwości finansowych - wprzęga się media - telewizję, prasę, internet, lokując tam swoje reklamy. Dodatkową możliwością jest kampania docierająca bezpośrednio do klienta właśnie przez rozdawane gadżety reklamowe. Takie gadżety mają nadrukowane logo, które musi być dobrze widoczne i nie pozostawiać złudzeń codo tego, z jaką firmą ma klient do czynienia. Nie musi być nawet podana branża.

Jeśli klient będzie ciekawy, zacznie poszukiwać informacji o niej w internecie lub też na sklepowych półkach. Po zidentyfikowaniu marki, prawdopodobnie zaryzykuje kupno produktu przez te firmę promowanego. W ten sposób zyskujemy już jednego klienta. Kolejne działania marketingowe muszą zmierzać do tego, żeby go przy marce zatrzymać.

Długopisy także i w tym względzie spełniają swoją funkcję. Klient zaczyna bowiem identyfikować się coraz bardziej z marką. W pewnym momencie - świadomie bądź nie - zaczyna być także nieformalnym jej pracownikiem. Eksponując przedmioty z logo firmy, sam zachęca swoich znajomych i inne osoby z otoczenia do tego, by również wypróbowały produkty tej marki.

Strategia kończy się więc powodzeniem, gdyż kolejny klient przyciąga za sobą następnych. Jeśli produkt spełni oczekiwania, zacznie go też już świadomie promować, polecając go wśród znajomych.

Strategię z gadżetami planują także takie firmy, których zyski zaczynają spadać. Aby przypomnieć klientom o istnieniu marki, organizują akcje promocyjne, które mają tę markę konsumentom przybliżyć. Rozdawane są więc firmowe gadżety, które pełnią rolę darmowej reklamy, nie tak nachalnej - według klientów - jak ta telewizyjna czy prasowa. Reklama, poprzez długopis, dociera niejako mimowolnie za każdym razem, kiedy używamy tego przyboru do pisania.